پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۰۱ 
شهردار قدس خبر داد:
رشد 35 درصدی سرانه فضای سبز شهرقدس در 2 سال اخیر/ احداث دیوار محافظتی رودخانه آیرین در قالب پروژه بوستان «آب‌شن»

شهردار قدس خبر داد:
رشد 35 درصدی سرانه فضای سبز شهرقدس در 2 سال اخیر/ احداث دیوار محافظتی رودخانه آیرین در قالب پروژه بوستان «آب‌شن»

شهردار قدس در تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های فضای سبز شهری، از ساخت دیوار محافظتی رودخانه آیرین در قالب پروژه احداث بوستان «آب‌شن» خبرداد و گفت: با توجه به تعدد پروژه‌های احداث بوستان‌ها و ایجاد فضای سبز شهری در 2 سال اخیر، سرانه فضای سبز شهرقدس با رشد 35 درصدی از 6 به حدود 5/9 مترمربع افزایش یافته است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مهندس مسعود مختاری با بیان اینکه میزان سرانه فضای سبز به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی و پیشرفت شهرها محسوب می‌شود، اظهار کرد: با توجه به تعدد پروژه‌های احداث بوستان‌ها و ایجاد فضای سبز شهری در 2 سال اخیر این شاخص با رشد قابل توجه 35 درصدی، از 6 به حدود 5/9 مترمربع ارتقا یافته است.

وی یکی از محورهای اصلی سیاست‌های کلان مدیریت شهری قدس را توسعه و ارتقای زیرساخت‌های فضای سبز شهری عنوان کرد و افزود: بر همین اساس، پروژه‌های متعدد و خوبی در دست اجراست که با بهره‌برداری از آنها شاهد ارتقای کمی و کیفی در حوزه فضای سبز شهرقدس خواهیم بود.
شهردار قدس تصریح کرد: شاخص‌ترین پروژه در دست اقدام طرح احداث بوستان «آب‌شن» می‌باشد که از ویژگی‌های متمایزی برخوردار است. این بوستان که به مساحت 40 هکتار و به طول 3 کیلومتر در حاشیه رودخانه فصلی آیرین در حال احداث است، با هدف حفظ و احیای اصالت و بستر رودخانه شهرقدس طراحی گردیده است.

مختاری در تشریح آخرین وضعیت احداث بوستان آب‌شن بیان کرد: پس از خاکبرداری و تسطیح بستر و حریم رودخانه آیرین، در حال حاضر احداث دیوار محافظتی در دست اقدام است که امیدواریم در سریع‌ترین زمان به اتمام برسد. برای تسریع در اجرا و تکمیل این پروژه، تمهیدات لازم در زمینه اجرای فضای سبز، برج‌های نوری و دیگر تجهیزات و امکانات بوستان اندیشیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین احداث و بازسازی تعدادی بوستان‌ در نقاط مختلف شهر در دست اقدام است که از جمله آنها می‌توان به احداث بوستان 10هزار مترمربعی‌ خانواده، بوستان 2هکتاری در بلوار شهدا و پارک محله‌ای گل زنبق به مساحت 1842مترمربع اشاره کرد. این پروژه‌ها نیز از پیشرفت خوبی برخوردارند که امیدواریم با تکمیل و رفع نواقص موجود در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0