پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ 
  • تعداد بازدید : 1338
بهار انقلاب اسلامی، بهار توسعه و پیشرفت شهرقدس/ عملكرد جهادی شهرداری قدس با افتتاح و كلنگ زنی 16 پروژه شاخص عمرانی در ایام الله دهه فجر

گزارش ویژه خبری /

مهندس مختاری، شهردار قدس:
بهار انقلاب اسلامی، بهار توسعه و پیشرفت شهرقدس/ عملکرد جهادی شهرداری قدس با افتتاح و کلنگ زنی 16 پروژه شاخص عمرانی در ایام الله دهه فجر

با نگاهی به عملکرد و اقدامات مجموعه مدیریت شهری در دوره پنجم در اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در زمینه‌های مختلف و توزیع عادلانه امکانات و خدمات در نقاط و محلات شهر می‌توان گفت این مجموعه در ارائه خدمات به شهروندان یکی از شهرداری‌های پیشتاز بوده است که با بهره‌برداری از ده‌ها پروژه شهری، سهم قابل توجه و چشمگیری در تحقق شعار سال و رونق تولید و اقتصاد داشته است.

تقویت زیرساخت‌های شهرقدس با احداث و بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد عمرانی در سال ۹۸/ افزایش ۸۰ هزار مترمربعی فضای سبز شهرقدس

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، مهندس مسعود مختاری شهردار قدس با اشاره به افتتاح پروژه های شاخص عمرانی شهرداری قدس در ایام الله دهه فجر اظهار داشت: بهمن ماه، ماه همدلی و همزبانی ملت حماسه آفرین ایران است که با الهام از فرامین الهی و رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب بر سیطره نظام طاغوتی و ایادی استکبار بر کشور پایان دادند و آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی را به ارمغان آوردند

وی افزود: طبق فرموده رهبری معظم انقلاب امروز کار جهادی و خدمت رسانی به مردم مهم‌ترین برنامه نظام مقدس اسلامی است و کسب رضایتمندی مردم مهم‌ترین راه خنثی کردن اقدامات مستکبرانه دشمنان است و شهرداری و شورای اسلامی قدس نیز در دوره پنجم مدیریت شهری ارائه بهترین و بیشترین خدمات را در دستور کار و اولویت خود قرار داده است.

شهردار قدس بیان کرد: در همین راستا با تخصیص بیش از ۵۴ درصد بودجه ۲۹۰ میلیاردی شهرداری به بخش عمرانی و زیربنایی در سال جاری علاوه بر اجرای پروژه‌های متعدد در زمینه‌ ساماندهب و بهسازی معابر سطح شهر با انجام اقداماتی چون آسفالت ریزی، جدولگذاری و پیاده روسازی، روند اجرایی پروژه‌های عمرانی مختلفی پیگیری شده است.

مهندس مختاری گفت: احداث ساختمان شهرداری( پارلمان شهری سابق)، سالن خانه کشتی شهید ابراهیم هادی، خانه فرهنگ استاد شهریار واقع در شهرک شهید عزیزی و سالن نماز آرامستان بهشت فاطمه(س) از جمله پروژه‌های شاخص افتتاح شده در هفته دولت سال جاری بود.

وی ادامه داد: حوزه فضای سبز شهری بیشترین سهم را در میان پروژه‌های افتتاحی به خود اختصاص داده است، به طوری که ۵ پروژه احداث و بازسازی بوستان‌های بزرگ و کوچک در نقاط مختلف شهر با مجموع مساحت ۸۰ هزار مترمربع به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهردار قدس خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در دوره پنجم به منظور تامین و تقویت زیرساخت‌های شهری با اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، خدمات شهری، فضای سبز و غیره تدابیر بسیاری اندیشید تا به واسطه آن روند رشد و شکوفایی با قوت و شتاب هر چه بیشتر طی شود.

وی اضافه کرد: طی یک برنامه‌ریزی ۵ ساله قرار است سرانه فضای سبز شهرقدس از ۵ متر مربع به ۱۵ متر مربع که سرانه کشوری است ارتقا داده شود و در حال حاضر با افتتاح پروژه‌های فضای سبز در دهه مبارک فجر، این رقم به ۱۰ متر مربع ارتقا یافت و امیدواریم با ایجاد شرایط و مهیاشدن فضای لازم در این حوزه و تمامی سرانه‌ها به استاندارهای لازم ملی دست یابیم و شهرقدس روز به روز به شهری با ضریب زیست‌پذیری بالاتر بدل شود.

مهندس مختاری عنوان داشت: در مجموع ۱۴ پروژه به اعتبار ۶۵۰ میلیاد ریال در دهه فجر امسال توسط شهرداری قدس افتتاح و به بهره‌برداری رسیده و همچنین کلنگ زنی ۲ پروژه نیز صورت پذیرفت که با حضور دکتر تقی‌زاده معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران پروژه بوستان بانوان شهرقدس به عنوان پروژه شاخص به صورت نمادین به بهره‌برداری رسید و سایر پروژه‌ها در روز دوشنبه ۲۱ بهمن‌ماه با حضور مردم، خانواده معظم شهدا و مسئولان شهرستان قدس افتتاح شد.

شهردار قدس با اشاره به امار پروژه های آسفالت، پیاده روسازی و جدولگذاری تصریح کرد: مجموع پروژه های آسفالت سطح شهر در سال های 96 تا 98 مقدار 854.817 متر مربع بوده است و مجموع پروژه های جدولگذاری معابر سطح شهر در بازه مذکور 105.225 متر است و همچنین متراژ کفپوش معابر سطح شهر در 3 سال گذشته مجموعا در مساحت 151.512 متر مربع اجرایی شده است.

 معرفی پروژه‌های شاخص افتتاح شده و کلنگ زنی شده شهرداری قدس در ایام الله دهه فجر

بوستان بانوان شهرقدس

 با توجه به اهمیت کاربری های فضای سبز و بوستانها در شهرهای امروزی، در دوره پنجم مدیریت شهری، تقویت و ارتقای سرانه های استاندارد در حوزه فضای سبز در دستور کار قرار گرفت که در همین راستا بوستان بانوان با مساحت ٢ هکتاری شامل قسمتهایی چون نگهبانی و مدیریت، خانه سلامت، خانه فرهنگ، خانه مادر و کودک، نمازخانه، رستوران، مجموعه ورزشی، کمپینگ آلاچیق و ... در دهه فجر امسال با حضور دکتر تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران افتتاح شد.

کلنگ پروژه احداث ساختمان جدید پارلمان شهری بر زمین زده شد

آیین کلنگ زنی پروژه ساختمان پارلمان شهری قدس در زمینی با مساحت تقریبی ۱۰۰۰ متر مربع با حضور امام جمعه شهرستان، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و مدیران مناطق، مدیران عامل سازمان های تابعه شهرداری و جمعی از شهروندان در خیابان جمهوری برگزار شد.

خانه فرهنگ استقلال در خیابان استقلال
در راستای ارتقای سرانه های فرهنگی شهر با مساحت زیربنای ۹۵۰ متر مربع در  دو طبقه ۴۵۰ مترمربعی و شامل مجموعه کلاس‌های آموزشی، اتاق های اداری و مدیریت و ظرفیت برگزاری ۲۰ هزار ساعت آموزش در سال در هفته دولت امسال با حضور معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، دکتر واثقی فرماندار، رئیس و اعضای محترم شورای اسلامی و سایر مسئولان افتتاح شد.

بوستان خانواده شهرقدس
 
احداث پارک خانواده با هدف تقویت و ارتقای سرانه استاندارد فضاهای سبز شهری، با مساحت ۱۰ هزار متر مربع و شامل امکاناتی همچون فضای سبز، پیاده روسازی، وسایل ورزشی، وسایل بازی کودکان، آلاچیق آمفی تئاتر، سکوی نشستن خانواده، بوفه، نمازخانه، سرویس بهداشتی و غیره در دستور کار شهرداری قدس قرار گرفت و در دهه فجر امسال افتتاح شد.

بلوار ۳۵ متری جنب دانشگاه آزاد اسلامی
مجموعه شهرداری قدس طبق کارشناسی های انجام داده و با هدف ایجاد زیرساخت‌های زیربنایی در قالب اجرای پروژه های متعدد عمرانی، ساماندهی عبور و مرور و کاهش ترافیک شهری، عملیات زیر بنایی احداث بلوار ۳۵ متری جنب دانشگاه آزاد اسلامی شهر قدس با مساحت ۱۲ هزار متر مربع شامل زیرسازی، آسفالت ریزی و جدولگذاری را اجرایی کرد و انشالله با انجام اقدامات لازم به محور چیتگر متصل خواهد شد.

 بهره برداری از پروژه ساماندهی و بازسازی غرفه های تجاری بازارچه ولیعصر(عج)

 در راستای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان، معاونت امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس اقدام به بازسازی غرفه های تجاری بازارچه ولیعصر(عج) واقع در خیابان شهید شریعتی با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع شامل ۲۲ غرفه تجاری شامل امکاناتی چون سرویس بهداشتی، نگهبانی و محوطه کرده است که این پروژه همزمان با با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

فاز اول بوستان آب‌شن شهرقدس

بوستان آب‌شن دیگر پروژه منحصر به فردی است که فاز اول آن در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید. مساحت پروژه ۵.۴ هکتار بوده و شامل امکاناتی همچون ۱۱ هزار مترمربع کفپوش، نیمکت، وسایل بازی، آلاچیق، آبخوری، سایبان، میز تنیس، فوتبال دستی و... است و فاز نخست احداث تم‌پارک ۴۰ هکتاری آب‌شن در حاشیه رودخانه فصلی آیرین است.

بوستان محله‌ای تندرستی در محله شهید افراسیابی شهرقدس
 مدیریت شهری قدس در دوره پنجم به منظور تامین و تقویت زیرساختهای شهری پروژه های متعدد عمرانی را در زمینه های مختلف اجرایی کرده که احداث پارک محله ای تندرستی واقع در محله شهید افراسیابی از جمله این اقدامات بوده است که با اتمام صد درصدی عملیات احداث این بوستان با مساحت ۳۴۰۰ متر مربع و شامل بخش هایی چون فضای بازی کودکان، زمین فوتبال، زمین بدمینتون، سرویس بهداشتی و آلاچیق، این پروژه در دهه مبارک فجر افتتاح می شود.

 احداث کانال زردآب شهر قدس

 با توجه به اینکه ورود فاضلاب‌ و پسماندهای خانگی در مسیر کانال زردآب و روباز بودن آن موجب بروز مسائل و معضلات زیست محیطی شده بود، عملیات احداث کانال زردآب و لوله گذاری و سرپوشیده کردن آن تا خیابان توسعه به طول ۴۹۰ متر با استفاده از لوله های کاروگیت به قطر ۸۰ سانتی متر در راستای رفع مسائل و معضلات این کانال و ارتقا سطح کیفی مسائل زیست محیطی شهر توسط معاونت امور زیربنایی و ترافیک شهرداری قدس اجرایی گردید.

خانه فرهنگ جوادآباد شهر قدس

با توجه به اینکه رویکرد شهرداری قدس در اجرای پروژه های متعدد عمرانی بر تقویت و ارتقای زیرساختهای شهری و افزایش سرانه ها در زمینه های فضای سبز، ورزشی، فرهنگی، ساماندهی معابر و غیره معطوف گردیده است، در دوره پنجم مدیریت شهری عملیات احداث خانه فرهنگ جوادآباد به منظور ارتقای کیفی و کمی زیرساختها و اماکن فرهنگی، افزایش سرانه های این حوزه و تسهیل در دسترسی شهروندان به امکانات رفاهی و خدماتی با ١٩۸۰ متر مربع زیربنا در ٣٣۰ مترمربع زمین در ۶ طبقه شامل زیرزمین و ۵ طبقه با اسکلت بتنی اجرایی گردید.

بوستان نوسازی شده البرز کاووسیه
بوستان البرز کاووسیه به مساحت ۲۲۰۰ مترمربع در سال جاری در راستای ساماندهی و بهسازی آن و جلب رضایت ساکنان منطقه با اقداماتی همچون جدولگذاری، پیاده‌روسازی، ساخت آلاچیق، زمین بازی کودکان، محوطه تیراندازی با کمان، احداث اتاق مدیریت، انباری و احداث ۲ چشمه سرویس بهداشتی توسط شهرداری قدس نوسازی شد.

کلنگ زنی استخر منطقه سرخ‌حصار شهرقدس

در راستای ارتقا سرانه ورزشی شهرقدس استخر منطقه سرخ‌حصار شهرقدس به مناسبت ایام الله دهه فجر با حضور مردم و مسئولان شهرستان قدس کلنگ زنی شد و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.


بوستان گل زنبق واقع در میدان نبوت شهرقدس

مجموعه شهرداری قدس در دو سال اخیر احداث و توسعه پارک های محله ای با هدف افزایش نشاط اجتماعی شهروندان، فراهم کردن زمینه مناسب برای تفریح و سرگرمی ساکنین محلات و خانواده ها، افزایش مراودات اجتماعی و همگرایی را اجرایی کرده است که از جمله این پروژه ها می توان به احداث بوستان محله ای گل زنبق واقع در میدان نبوت با مساحت ۱۸۴۲ متر مربع، شامل امکاناتی چون وسایل بازی کودکان، وسایل ورزش صبحگاهی، مبلمان پارکی و فضای سبز اشاره کرد که عملیات احداث این بوستان از سال جاری توسط معاونت امور زیربنایی و ترافیک این شهرداری آغاز گردید و در دهه فجر امسال افتتاح شد.

 لوله گذاری کانال هدایت آبهای سطحی خیابان شهید باهنر شهر قدس

با توجه به اینکه عملیات لوله گذاری و هدایت آب‌های سطحی یکی از برنامه‌های اساسی شهرداری قدس به منظور جمع آوری، هدایت و دفع آب‌های سطحی، حفظ بهداشت محیط زیست، رفاه و آسایش شهروندان و توسعه زیرساخت‌های شهری می باشد، طی بازدیدهای میدانی از نقاط و محلات مختلف سطح شهر به منظور شناسایی نقاط  آبگیر توسط کارشناسان حوزه امور زیربنایی، عملیات لوله گذاری کانال هدایت آبهای سطحی خیابان شهید باهنر به طول ۴۰۰ متر اجرایی گردیده است.

پروژه بازسازی و ساماندهی پارک شهدای کاووسیه شهر قدس

 به منظور تقویت و ارتقای سرانه های حوزه فضای سبز شهر قدس و همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، عملیات بازسازی و ساماندهی بوستان ۳ هزار متر مربعی شهدای کاووسیه با اقداماتی نظیر تخریب و اجرای پیاده رو با مساحت ۱۵۰۰ متر مربع، ترمیم جداول به طول ۱۵۰ متر، ساخت ۵ عدد آلاچیق، ساماندهی و اصلاح زمین بازی کودکان توسط شهرداری قدس صورت پذیرفته است و در ایام الله دهه فجر امسال با حضور مسئولان شهرستانی افتتاح شد.

 

چناقچی، رئیس شورای اسلامی شهرقدس:
بهره برداری از 120 پروژه گواه همت شورای اسلامی دوره پنجم قدس/ تدوام خدمت‌رسانی جهادی مدیریت شهری در سال ۹۹
 
حسین چناقچی رئیس شورای اسلامی شهرقدس نیز در آئین افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرداری قدس ضمن تقدیر از زحمات مهندس مختاری شهردار قدس اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر امسال با تلاش‌ها و زحمات تمام همکارانم در مجموعه شورای اسلامی دوره پنجم قدس و شهرداری قدس پروژه‌های متنوع و متعددی در سطح شهرقدس به ویژه در مناطق کم‌برخوردار اجرا، افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: شورای اسلامی دوره پنجم قدس با رویکرد استفاده حداکثری از منابع و عدالت توزیعی در تقسیم منابع و خدمات در نقاط مختلف شهرقدس به ویژه مناطق کم‌تر برخوردار اقدامات خود را آغاز کرد و اجرا و افتتاح بیش از ۱۲۰ پروژه از ابتدای شورای اسلامی پنجم گواه تلاش و اهتمام مجموعه مدیریت شهری به آبادانی روزافزون شهرقدس است.

رئیس شورای اسلامی شهرقدس بیان داشت: امیدواریم با افتتاح پروژه‌های عمرانی متعدد در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، فضای سبز، خدماتی در سطح شهر به عنوان نمونه‌ای از دستاوردها و برکات انقلاب شکوهمند اسلامی کارنامه درخشانی از عملکرد مجموعه مدیریت شهری ارائه دهیم.

چناقچی گفت: به یقین این اقدامات علاوه بر تقویت زیرساخت‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، فضای سبز و ارتقای سرانه های عمومی گام مؤثری در جهت دستیابی به توسعه پایدار شهری نیز خواهد بود و زمینه ارتقای سطح رفاه عمومی شهروندان و جلب رضایتمندی ایشان را فراهم خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرقدس تصریح کرد: به همت اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار قدس انشالله در سال آینده نیز پروژه‌ها و طرح‌های مختلفی در راستای ارتقا سرانه‌های عمومی و خدمات ارائه شده در نظر گرفته شده است و البته توسعه و آبادانی شهرقدس جز با همکاری و همیاری عمومی مردم و مسئولان محقق نخواهد شد.

 

دکتر تقی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران:
احداث بوستان بانوان شهرقدس اقدامی خاص در سطح شهرهای استان تهران/ اجرای پروژه های متنوع نوید اتفاقات خوب آینده را می دهد

دکتر محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرداری قدس ضمن تقدیر از فعالیت‌های مهندس مختاری شهردار قدس اظهار داشت: شهرستان قدس یکی از شهرستان‌هایی است که با شهر تهران مرز مشترک دارد و تقاطع‌های غیرهمسطح و پروژه‌های عمرانی مختلف در دست اجرای شهرداری قدس، به نظر می‌رسد برنامه‌هایی موجود در سطح شهرستان قدس شرایط مطلوبی را در آینده نزدیک در قدس شاهد باشیم.

وی افزود: در مجموعه زیتون شهرقدس و درکنار محور ۲۴ متری متصل به محور جاده چیتگر مجموعه‌های تفریحی، ورزشی و فضای سبز توسط شهرداری قدس احداث شده است از جمله بوستان بانوان که یکی از کارهای خاص و ویژه‌ای است که در مجموعه استان و شهرهای استان و به صورت انحصاری اجرا شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران بیان داشت: یکی از محدودیت‌های معمول در شهرها فضای اختصاصی بانوان است و تاکید استانداری تهران به شهرداری‌های استان توجه ویژه به این فضاهاست که علاوه بر جبران سرانه خدماتی شهرها، برای بانوان محترم نیز امکانات تفریحی، ورزشی و اوقات فراغت فراهم می‌کند.

دکتر تقی‌زاده گفت: به نظر می‌رسد که افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مذکور اتفاقات خوبی در سطح شهرستان قدس رقم خواهد خورد و با توجه به تراکم بالای جمعیتی شهرقدس، این پروژه‌ها می‌تواند نسبت به کاهش کمبود خدمات و سرانه‌ها موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس:
تقدیر از وظیفه شناسی شورای اسلامی قدس در زمان لازم/ پارلمان شهری برای خدمت و پیگیری مشکلات مردم ساخته می شود

حجت الاسلام والمسلمین رضا جوکار امام جمعه شهرستان قدس نیز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی ساختمان جدید پارلمان شهری ضمن تقدیر از اقدامات شورا و شهرداری در خصوص اجرا و افتتاح پروژه‌های متعدد عمرانی در سطح شهرقدس اظهار داشت: از اقدام بسیار خوب و ارزنده شورای اسلامی شهرقدس در خصوص واگذاری ساختمان پارلمان شهری به شهرداری قدس پس از جریانات پیش‌آمده تشکر می‌کنم و شورای اسلامی شهرقدس در موقع بحران وظیفه را شناخته و در لحظه به آن عمل کردند.

وی افزود: از شهردار محترم قدس نیز برای جبران اقدام شورای اسلامی تشکر می‌کنم و امیدوارم هر چه زودتر این مکان به نام امام و شهدا به مرکزی برای خدمت به مردم و پیگیری مشکلات مردم تبدیل شود و انشالله روح امام(ره) بزرگوار و شهدا از اقدامات صورت گرفته راضی باشد.

امام جمعه شهرستان قدس بیان داشت: امروز بایستی حل مشکلات شهرستان قدس در دستور کار تمامی مسئولان شهرستان باشد و برای تحقق ملت قوی و مقتدر بایستی با تفکر جهادی و انقلابی فعالیت کنیم.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0