پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۱/۰۵ 
سال 98 را به نقطه عطفی در تاریخ مدیریت شهری شهر قدس تبدیل خواهیم كرد

رییس شورای اسلامی شهر قدس:
سال 98 را به نقطه عطفی در تاریخ مدیریت شهری شهر قدس تبدیل خواهیم کرد/ در سال 97، شهر قدس سکوی پرتاب به سوی توسعه همه جانبه را مهیا نمود/ سال 98 شهر قدس، رونق تولید، رشد صنعت، توسعه همه جانبه

نقی علی وند، رییس شورای اسلامی شهر قدس ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز 98 به همه شهروندان و مسئولان این شهر، از مهیا شدن بسترهای پیشرفت در سال گذشته خبر داد و ضمن تشریح دستاوردهای سال 97، به تشریح نقطه نظرات خود برای سال پیش رو پرداخت.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، نقی علی وند ضمن تبریک نوروز سال 98 هجری شمسی گفت: سال 98 که با رهنمود های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به سال "رونق تولید"، مزین گردید به همه مسئولان و مدیران پیام پویایی و تحرک در راستای سازندگی و تولید را القا نمود و شهر قدس که هویت آن با صنعت عجین است باید جزو پیشگامان در این زمینه باشد، بنده فرا رسیدن سال 98 را به همه شهروندان محترم شهر قدس، مسئولان و زحمتکشان تبریک و شاد باش عرض می نمایم و توفیقات روز افزون را برای همه عزیزان در راستای اعتلاء و پیشرفت شهر را، از درگاه خداوند متعال خواستارم.

وی افزود: اعتقاد قلبی مان آن است که باید در خدمت مردم بود و دغدغه های آن ها را شناخت و به آن ها رسیدگی نمود و کسب رتبه دوم مدیریت  شهری قدس در استان تهران نشان دهنده عزم جدی و تلاش مسئولان شهر بوده است و این نشان می دهد که شهر قدس در مسیر درستی قرار دارد و در سال 98 اهتمام را بر آن خواهیم داشت تا این رتبه را به ممتاز ارتقا دهیم.

علی وند با اشاره به 34 پروژه انجام شده در شهر در سال گذشته گفت: به برکت حضور مهندس مختاری، شهردار قدس عملکرد خوبی را در سطح شهر در  یک سال و نیم اخیر شاهد بوده ایم و امیدواریم با کمک مدیران و حمایت های مردم به ویژه معتمدین تداوم این روند را در سال 98 شاهد باشیم.

علی وند ضمن اشاره به نقش معتمدین در شهر، ایشان را حلقه ی اتصال میان مردم و مسوؤلین دانست و خاطر نشان کرد: معتمدین شهرستان حلقه ی پیوند میان مردم و مسوؤلین را ایجاد می نمایند وبا توجه به نقش بسیار مؤثر خود در پیگیری معضلات شهروندان، میتوانند دیوار اعتماد بین مردم و مسوؤلان را مرتفع نمایند.

نقی علی وند اتمام پروژه های نیمه تمام شهر را از اولویت های اصلی مجموعه مدیریت شهری قدس برشمرد و اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویتهای ما در مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری بر اتمام و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تقویت زیرساخت‌های عمرانی قرار گرفته است زیرا اتمام و بهره‌برداری از طرح‌ و پروژه های عمرانی نیمه‌تمام در سطح شهر از مطالبات اصلی مردم این شهر است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در توسعه شهری و تامین سرانه‌های عمومی در شهر قدس کمبود زمین در این شهر است، ادامه داد: با توجه به محدودیت زمین در شهر قدس، راه حل موجود و قابل ارائه در این رابطه، احیا و بازآفرینی بافت‌های فرسوده برای تامین اراضی موردنیاز و مقابله با این محدودیت است تا علاوه بر تأمین سرانه‌های عمومی و خدماتی در این بافتها،  از خسارات جانی و مالی احتمالی به سبب وقوع بلایای طبیعی جلوگیری شود.

رییس شورای اسلامی شهر قدس، خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بارگذاری فعالیت و جمعیت در شهر قدس که موجب بروز برخی نارسایی ها مانند عدم تعلق به شهر در بخشی  از ساکنان، ازدحام و ترافیک شده است و با وجود 270 هکتار بافت فرسوده شهری، انبوهی از مشکلات و مسائل بر سر راه مدیریت شهری قرار دارد که با یاری خداوند در مدت فعالیت دوره پنجم شورای اسلامی عملکرد خوبی در رفع گام به گام مسائل داشته ایم.

علی وند با اشاره بر ضرورت مشارکت شهروندان در بازآفرینی بافتهای فرسوده شهر قدس، بیان داشت: فواید و مزایای نوسازی و بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری بر هیچ کس پوشیده نیست، در راستای رسیدن به سرانه‌های استاندارد در زمینه‌های عمرانی، خدماتی، ورزشی، فضای سبز، ضرورت دارد دستگاه های اجرایی با مجموعه مدیریت شهری همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند تا گامهای مؤثری در بازآفرینی بافتهای فرسوده و قدیمی شهر قدس برداریم.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاران در تحقق اهداف توسعه پایدار شهری مؤثر است، تصریح کرد: در همین راستا در لایحه بودجه سال 98بیش از پیش، استفاده از پتانسیل و ظرفیت های بخش خصوصی و راه های نوین سرمایه گذاری با هدف تعریف پروژه های عمرانی در سطح شهر و ارتقای سرانه های استاندارد شهری مد نظر قرار می گیرد.

علی وند با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پروژه های شهری، تسهیلات و امتیازاتی را در نظر داریم، گفت: امسال با تسهیلات در نظر گرفته شده برای جذب سرمایه گذاران، شاهد این بودیم که بسیاری از موانع در مسیر سرمایه گذاری کنار گذاشته شد و در بسیاری از پروژه ها نیز توافقاتی برای سرمایه گذاری صورت گرفت ولی متاسفانه با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور نتوانستیم از ظرفیت بخش خصوصی استفاده نماییم اما امیدواریم در سال 98شاهد استفاده از این پتانسیل باشیم.

وی در ادامه گفت: کاهش بروکراسی اداری و سهولت در خدمات رسانی به شهروندان از جمله دغدغه‌های مجموعه شورا و  شهرداری قدس است که با تأسیس منطقه 3 شهرداری قدس در سال جدید دسترسی شهروندان به خدمات آسان‌تر خواهد شد و خدمات رسانی شهرداری نیز ارتقا خواهد یافت.

رییس شورای اسلامی شهر قدس با بیان اینکه ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی، یکی از رویکردهای اصلی مجموعه مدیریت شهری قدس است، افزود: در دوره پنجم شورای اسلامی در تصویب لوایح و برنامه ریزی ها نگاه ویژه ای به حمل و نقل عمومی شده و همواره تلاش کرده ایم علی رغم نبود امکانات، برای تجهیز و نوسازی اهمیت قائل شده و در راستای رفع مشکلات و دغدغه های فعالان این حوزه گام برداریم.

وی با اشاره به این نکته که تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، می تواند موجبات فخر و غرور مدیریتی شهر را فراهم کند، تصریح کرد: در این راستا می توان با تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، رفع معضلات فرسودگی این حوزه، ارائه خدمات به موقع در مبدأ و مقصد به شهروندان، زمینه بهره وری و استفاده از این ناوگان را بالا برد.

وی ادامه داد: در سال 97، همایش تجلیل از ورزشکاران که در آن از 180 ورزشکار تقدیر گردید و مراسم تجلیل از نخبگان شهر انجام شد، نشان دهنده وجود زیرساخت هایی در این شهر است که موجب تولید توان فکری و کشف استعدادها شده است و راه پیشرفت برای نسل های جوان گشوده است و تلاش می کنیم با اجرای پروژه های شهری این روند را تسهیل کنیم.

نقی علی وند، رییس شورای اسلامی شهر قدس در پایان بیان داشت: تلاش های شبانه روزی مجموعه مدیریت شهری، حمایت های همه اعضای شورای اسلامی شهر از منافع عمومی، پیشبرد امور در مسیر آرمان های توسعه ای شهر و راهبردهای تبیین شده به کسب دستاوردی ختم شده است که هرچند همه تلاش خواهیم کرد آن را بهبود ببخشیم ولی در جای خود بسی درخشان و ارزشمند است و جای آنست که از همکاران خودم در شورای اسلامی شهر قدس که واقعا با جان و دل، با بینش و تفکر، سیاست ها و راهبردهای توسعه شهر را دنبال می نمایند و با همه توان در کسب منفعات عمومی شهروندان تلاش می کنند نیز سپاسگزارم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0