پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۳/۰۶ 
نظارت بر حسن اجرای طرح تفصیلی و بازنگری در محدوده بافت فرسوده توسط شهرداری قدس

مرکز مدیریت طرح‌های توسعه شهری شهرداری قدس در سال 98 علاوه بر حراست و کنترل ساخت‌وسازها و نظارت بر کلیه امورات مربوطه در حریم شهری و طرح تفصیلی،‌ 2 اقدام مهم نظارت بر حسن اجرای طرح تفصیلی و بازنگری در محدوده بافت فرسوده را با هدف بهبود وضعیت فضایی و کالبدی شهر اجرایی نموده است.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، پس از انجام مطالعات و تهیه طرح‌های توسعه شهری که سنگ بنای پیشرفت و آبادانی شهر محسوب می‌شوند، ضرورت شکل‌گیری مرکزی جهت مدیریت و نظارت بر حسن اجرای این طرح‌ها در مدیریت شهری احساس شد. بر همین اساس، مرکز مدیریت طرح‌های توسعه شهری شهرداری قدس با حراست و کنترل ساخت‌وسازها در حریم شهر و نظارت بر کلیه امورات مربوطه در حریم شهری و طرح تفصیلی، در راستای بهبود وضعیت فضایی و کالبدی شهر تلاش می‌کند.

همانگونه که در ابتدای گزارش مطرح شد، نظارت بر چگونگی اجرای طرح تفصیلی از مهم‌ترین وظایف مدیریت طرح‌های توسعه شهری محسوب می‌شود، بر همین اساس، این مرکز در سال 98 اقدام به شناسایی 28 مورد مغایرت‌ در طرح تفصیلی و طرح آن در کمیسیون ماده 5 نموده که منجر به اخذ نظریه این کمیسیون  در خصوص مغایرت‌ها و ابلاغ مصوبات آن به مناطق جهت اجرا شده است.

جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و هرگونه اقدامی که خارج از قواعد و چارچوب‌های طرح‌های توسعه شهری باشد، یکی دیگر از محورهای اقدامات این مرکز را شامل می‌شود. ارسال 11 مورد تقاضای احداث بنا، دیوارکشی و مرمت و بازسازی در حوزه حریم به کارگروه، ارسال 26 مورد پرونده تخلفات ساختمانی در حریم به کمیسیون ماده صد، توزیع 80 مورد اخطار به کارگاه‌های صنعتی و املاک جهت تشکیل پرونده و رفع خلاف از بناهای غیرمجاز و جلوگیری از ساخت‌وساز، جدول‌کشی و دیوار کشی غیرمجاز در زرنان و هفت‌جوی از اقداماتی است که در این رابطه در سال گذشته انجام گردیده است.

یکی دیگر از اقدامات مهم مرکز مدیریت طرح‌های توسعه شهری شهرداری قدس در سال سپری شده بازنگری در محدوده و ضوابط بافت فرسوده بوده است که با اخذ تایید و تصویب کارگروه فنی کمیسیون ماده 5، جهت اجرا به واحدهای اجرایی ذیربط ابلاغ شده است.

همچنین تهیه طرح مسکونی 1200 واحدی در قالب طرح‌های محرک بازآفرینی شهری و ارسال اسناد و مدارک و نقشه‌های مربوط به پروژه 33 هکتاری به استانداری، صدور 18 مورد پروانه فنس‌کشی در حریم، صدور 3 مورد گواهی عدم خلاف و تشکیل  240 پرونده ممیزی و شناسایی املاک در حریم شهری از مهم‌ترین فعالیت‌های مرکز مدیریت طرح‌های توسعه شهری شهرداری قدس در سال 98 بوده است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0