جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۵/۱۴ 
  • تعداد بازدید : 578
  • کد خبر : ۹۹۵۳
تجهیز سازمان آتش نشانی شهرداری قدس به دستگاه های نوین اطفای حریق
آموزش و تمرین طریقه استفاده از دستگاه تولید كف توربكس در آتش نشانی شهرداری قدس
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس از آموزش آتش نشانان و تمرین نحوه استفاده از دستگاه توربکس که مخصوص تولید کف جهت استفاده در برخی عملیات‌های اطفای حریق در فضاهای بسته با دسترسی بسیار محدود است خبر داد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، محسن همیانی از آموزش طریقه استفاده از دستگاه تولید کف توربکس توسط نیروهای آتش نشانی شهرداری قدس خبر داد و گفت: توربکس، دستگاهی کاربردی و نوین در حوزه آتش نشانی است که علاوه بر تخلیه دود، پاشیدن کف به روی آتش را نیز انجام می دهد. وی افزود: کف ماده ای است که برای خاموش کردن آتش سوزی مایعات قابل اشتعال به کار می رود چرا که اثر کف در اطفای حریق های مایعات بیشتر است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس ادامه داد: توربکس بیشتر در محیط های بسته که امکان جمع شدن دود بسیار زیاد است، استفاده می شود. دود توسط دستگاه مکش یافته و از طریق یک لوله خرطومی به بیرون راه می یابد.

همیانی در باره عملکرد این دستگاه گفت: فن کف ساز توربکس با تولید حجم عظیمی از فوم انبساط بالا به سرعت آتش را مهار و خاموش می کند که می تواند در برخی عملیات های حساس ابزاری بسیار حیاتی و اثرگذار باشد.

منبع خبر
اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0