پنج‌شنبه, 9 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۵/۰۹ 
  • تعداد بازدید : 276
  • کد خبر : ۹۹۴۱
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس:
انجام ۴۷۰ ماموریت امداد و نجات در سه ماهه نخست سال ۹۹/ درصد بالای عملیات‌های اطفای حریق اراضی كشاورزی و باغات
همیانی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس با اشاره به انجام ۴۷۰ ماموریت امداد و نجات توسط عوامل عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس در ۳ ماهه نخست سال ۹۹، گفت: در میان حوادث آتش‌سوزی ماموریت‌های اطفای حریق اراضی کشاورزی، باغات و علوفه‌های هرز و در سایر حوادث ماموریت‌های نجات حیوانات بیشترین درصد را در مدت مذکور به خود اختصاص داد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، محسن همیانی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس اظهار داشت: با توجه به توسعه روزافزون شهرها به ویژه در حاشیه پایتخت و بارگذاری بیش از ظرفیت جمعیت موضوع امداد و نجات و حفاظت از جان و مال شهروندان از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: با توجه به موقعیت ویژه شهرقدس و تراکم بسیار بالای جمعیتی در یک محدوده جغرافیایی محدود اهمیت توجه به سازمان آتش‌نشانی و حوزه امداد و نجات مشهود بوده و مجموعه مدیریت شهری دوره پنجم قدس از ابتدا فعالیت توجه ویژه‌ای به این سازمان داشته‌اند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس با اشاره به عملیات‌های آتش‌نشانی در ۳ ماهه نخست سال ۹۹ بیان داشت: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۷۰ ماموریت و عملیات امداد و نجات توسط عوامل عملیاتی این سازمان انجام شده است.

همیانی گفت: از این تعداد ۶۵ درصد از مجموع حوادث به حوادث آتش سوزی و عملیات‌های اطفا حریق اختصاص داشت که در این میان نیز بیش از ۶۰ درصد به اطفای حریق حوادث آتش سوزی اراضی کشاورزی، باغات و علوفه‌های هرز اختصاص داشت.

وی ادامه داد: ۳۵ درصد از مجموع ماموریت‌ها نیز به حوادث دیگر اختصاص یافت که در این میان نیز ماموریت‌های نجات حیوانات و حوادث مرتبط با آسانسور ساختمان‌های مسکونی و تجاری بود که لزوم نظارت بیشتر بر ایمنی آسانسورها را مشخص می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قدس تصریح کرد: متاسفانه در اثر حوادث سه ماهه نخست سال ۴۰ نفر از شهروندان نیز مصدوم شده‌اند که امیدواریم با رعایت بیشتر نکات ایمنی از سوی شهروندان و تلاش روزافزون خدمتگذاران در سازمان آتش‌نشانی کاهش حداکثری را در این حوزه شاهد باشیم.

منبع خبر
اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0