چهارشنبه, 19 ارديبهشت 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۸/۱۵ 
  • تعداد بازدید : 330
  • کد خبر : ۷۷۵۷
رییس شورای اسلامی شهرستان:
شهرستان قدس در آستانه نزدیك شدن به استانداردهای بهداشت و درمان
ابوطالب آذربرا در دویستمین جلسه رسمی شهرقدس گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرستان قدس با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، کمبود زیرساخت‌ها و امکانات بخش بهداشتی و درمانی می‌باشد و مردم شهرستان به دلیل کمبود امکانات و مراکز درمانی تخصصی و یا با حضور و مشاهده صف‌های طولانی و نبود تخت و امکانات تخصصی به مراکز خارج از شهر مراجعه می‌کنند که ممکن است تبعات بدی را برای بیمار به همراه داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهرستان:

شهرستان قدس در آستانه نزدیک شدن به استانداردهای بهداشت و درمان

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس؛ ابوطالب آذربرا در دویستمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهرقدس که با حضور شهردار، رییس بیمارستان ۱۲ بهمن برگزار شد گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرستان قدس با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، کمبود زیرساخت‌ها و امکانات بخش بهداشتی و درمانی می‌باشد و مردم شهرستان به دلیل کمبود امکانات و مراکز درمانی تخصصی و یا با حضور و مشاهده صف‌های طولانی و نبود تخت و امکانات تخصصی به مراکز خارج از شهر مراجعه می‌کنند که ممکن است تبعات بدی را برای بیمار به همراه داشته باشد.

بیمارستان ۱۲ بهمن پاسخگوی نیاز شهروندان قدس نیست

وی افزود: تنها بیمارستان موجود در شهرستان قدس، بیمارستان ۴۰ تخت‌خوابی ۱۲ بهمن سازمان تامین اجتماعی با مساحت ۵ هزار مترمربع می‌باشد که آن هم به هیچ وجه جوابگوی جمعیت بالای شهرستان قدس نیست و امکانات موجود آن هم بیشتر به بخش‌های اورژانس و عمومی اختصاص دارد.

آذربرا اظهار داشت: شهروندان در بیمارستان ۱۲ بهمن با مشکلاتی همچون نحوه شماره‌دهی بخش پذیرش، عدم وجود پرسنل کافی، عدم موجودی برخی داروها و همچنین نبود پزشک متخصص در برخی رشته‌ها روبه‌رو هستند.

رییس کمیسیون اجتماعی و امور ایثارگران شورای اسلامی شهرقدس گفت: در خردادماه سال ۱۳۹۴ در خلال سفر ریاست جمهوری به شهرستان، طرح احداث بیمارستان ۱۶۰ تخت‌خوابی شهرقدس به تصویب رسید که به دلیل عدم تامین اعتبارات لازم، پیشرفت فیزیکی پروژه طبق برنامه پیش نرفته است  در حال حاضر با پیگیریهای شبانه روزی مسوولان (‌امام جمعه، نماینده مجلس ،فرماندار و سایر) پیشرفت قابل توجهی داشته قول تکمیل این پروژه را در سال ۱۳۹۸ داده اند.

مجموعه مدیریت شهری قدس ۲۲ هزار متر مربع زمین برای احداث بیمارستان اهدا کرده است

وی ادامه داد: شورا و شهرداری قدس برای ارتقای وضعیت بهداشت و درمان منطقه تلاش های بسیاری داشته که اهدای ۲۲ هزار متر مربع زمین به وزارت بهداشت برای احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی و ۱۰۰۰ مترمربع زمین به سازمان تامین اجتماعی برای توسعه بیمارستان ۱۲ بهمن از مهمترین اقدامات این نهادها بوده است.

آذربرا خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت ۴۰۰ هزار نفری قدس و بر اساس استاندارد‌های جهانی بیمارستانی با هزار تخت باید در این شهر مشغول به ارائه خدمات بهداشتی درمانی باشند، اما در حال حاضر فقط یک بیمارستان ۴۰ تختخوابی فعال و یک بیمارستان ۱۶۰ تخت خوابی در این شهرستان‌ در حال احداث است، پس با استناد به این استاندارد جهانی قدس ۹۶۰ تخت بیمارستانی کم دارد.

رییس شورای اسلامی شهرستان قدس ضمن انتقاد از وضعیت درمانی موجود در شهر، گفت: از مسولان وزارت بهداشت انتظار می رود برای پیگیری وضعیت و تسریع در راه اندازی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان اقدام عاجل نمایند.

وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه وزارت بهداشت و درمان به قدس، گفت: امیدواریم وزیر بهداشت و درمان با نگاهی ویژه پیگیر اتمام عملیات احداث پروژه درمانی قدس باشد.

 

منبع خبر
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس
امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0