جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۵/۱۷ 
  • تعداد بازدید : 158
  • کد خبر : ۱۱۹۵۶
نماز ظهر عاشورا در شهرقدس برگزار شد
مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین و نماز ظهر عاشورا امروز دوشنبه به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس و با حضور خیل عظیم عزاداران حسینی و همچنین مسئولین در آستان امامزاده حضرتین (ع) برگزار شد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، حجت‌الاسلام جوکار امام جمعه شهرستان قدس در خطبه‌های نماز ظهر عاشورا با تقدیر از نهادها و اشخاصی که زمینه زنده نگه‌داشتن و ترویج بیش از پیش شعائر حسینی و حماسه کربلا را فراهم نموده‌اند، بیان کرد: در حال حاضر زنده نگه‌داشتن شعائر حسینی و انتقال آن به نسل آینده یك الزام و تکلیف است و آیین‌های عزاداری و سوگواری مهم‌ترین اقدام در تداوم این مکتب انسان‌ساز است.

امام جمعه شهرستان قدس در بخشی دیگر از بیانات خود بر اهمیت اقامه نماز جماعت تاکید کرد و گفت: قیام امام حسین علیه‌السلام در اصل برای حفظ دین مبین اسلام که بر پایه ستون‌های استواری همچون نماز بنا شده است، به وقوع پیوست که نماز ظهر عاشورا جلوه‌ای بسیار زیبا از تأسی و اقتدا به شهید کربلا در پاسداشت ارزش‌های اسلام است.

وی با بیان اینکه امروز مجالس عزاداری و نماز ظهر عاشورا همزمان با سراسر کشور در نقاط مختلف شهرستان قدس نیز برگزار شد، حضور خیل عظیم عزاداران در این مراسمات را نشان‌دهنده عمق ارادت و دلدادگی مردم به اهل بیت علیهم‌السلام دانست.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0