جمعه, 10 فروردين 1403
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۵/۱۵ 
  • تعداد بازدید : 173
  • کد خبر : ۱۱۹۵۴
پیام تسلیت مجموعه مدیریت شهری قدس به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی
شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قدس به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام و یاران باوفایش، پیام تسلیتی منتشر کردند.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی و شهرداری قدس، متن پیام به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم 

يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ 
ارْجِعِي إِلى‌ رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً

تاسوعا و عاشورای حسینی نماد آزادگی، شجاعت و ظلم‌ستیزی در جهان است.
بدون شک این واقعه‌ شگرف تمام ادیان الهی را تحت تاثیر قرار داده و آوازه بلندی در جهان هستی گسترده است تا جایی که رهبر بزرگ مسیحیان درباره امام حسین علیه‌السلام و واقعه عاشورا گفته اگر کسی همانند حسین در مسیحیت بود سراسر جهان را از دین مسیحیت پر می‌کردیم.

امام حسین علیه‌السلام با ویژگی‌های منحصر به فردی که در طول زندگی و خصوصا شهادت خود داشته طبق احادیث و روایات حرارتی را در قلوب انسان‌ها خصوصا مؤمنین مشتعل ساخته که تا قیامت از بین نخواهد رفت و روز به روز بر این عشق و علاقه و ارادت افزوده می‌شود.

فداکاری امام حسین علیه‌السلام به همراه یارانش را با هیچ کلمه‌ای نمی‌توان توصیف کرد اما می‌توان گفت که خون‌های پاک ریخته شده در واقعه عاشورا شجره طیبه اسلام را علیرغم دشمنی‌ها و فراز و نشیب‌های فراوان اینگونه تنومند و استوار نگه‌ داشته است. بدون شک ما با روحیه عاشورایی خود توانستیم ۸ سال دفاع مقدس را مدیریت کنیم و پیروز شویم.

همچنین طبق روایات امام حسین علیه السلام چراغ هدایت و کشتی نجات در دو دنیاست. و ان شاءالله که با توکل به خدا و استعانت از اهل بیت علیهم السلام بتوانیم با تاسی و پیروی از سیره زندگی امام حسین و یاران باوفایش سعادتمند و عاقبت بخیر گردیم. 

اینجانبان فرارسيدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی را به محضر حضرت ولی‌عصر ارواحنافداه، مقام معظم رهبری مدظله العالی و مردم ولایت‌مدار و شهید‌پرور شهرقدس تسلیت عرض می‌نماییم.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0